תוצאות סקר משתמשי Firefox רבעוני

במקביל לשחרור Firefox 3.0.7 בתחילת מרץ העלנו לאוויר סקר קצר כדי ללמוד על העדפות והדרישות של המשתמשים השונים. בניגוד לסקר הקודם שהוצג כאן וקיבל אלפי תשובות, סקר זה היה מדגמי והזמנה להשתתף בו הוצגה ל־10% מכלל המשתמשים בדף המבשר על עדכון הדפדפן.

בסקר השתתפו 15,682 אנשים, מתוכם 204 אנשים מישראל שהיוו אחוז וחצי בקירוב מכלל המשתמשים. במאמר זה אנסה לסקור את הנתונים שנאספו מהישראלים שהשתתפו בו. מידע כללי על כלל המשתמשים ניתן למצוא כאן.

אחוז המשתתפים שהביעו שביעות רצון מפיירפוקס בארץ נמוך מהתוצאה המשותפת של כלל המדינות שהשתתפו בסקר. בעוד התוצאה הכללית עמדה על 82%, בארץ התוצאה עמדה על 60% בלבד. כפי שיוסבר בהמשך, ככל הנראה משתמשי פיירפוקס בארץ היו רוצים לראות כיצד מפתחי האתרים מתחשבים בהם יותר.

מתוצאות הסקר נראה כי משתמשי פיירפוקס בארץ חדשים יותר, וגילו את הדפדפן רק לאחרונה. בעוד שבתוצאה הכללית 49% מהמשתתפים העידו שהם משתמשים בפיירפוקס מעל שנתיים, בארץ הנתונים צנועים יותר ורק 22% מהמשתתפים גולשים עם פיירפוקס שנתיים ומעלה.

כמות שעות שימוש בדפדפן ביום

פרק זמן שימוש בדפדפן

משתמשי פיירפוקס בארץ גם יושבים פחות שעות ביממה מול הרשת בהשוואה למשתמשים בשאר העולם. בעוד בתוצאה הכללית מעל 40% גולשים 8 שעות ויותר ביום, בארץ מרבית המשתמשים (43%) מחוברים לרשת בין שעתיים לחמש בלבד.

שעות שימוש בדפדפן ביממה אחת

שעות שימוש בדפדפן ביממה אחת

לשאלה כיצד שמעת לראשונה על Firefox, מעל מחצית מהמגיבים אמרו כי שמעו עליו בעקבות המלצה של חבר או קרוב משפחה. לתקשורת המקוונת והמודפסת קיימת השפעה דומה – 15% מהמגיבים שמעו לראשונה על הדפדפן במדיה. התשובות של הישראלים ושל כלל המשתתפים בסקר נתנו לשאלה זו תשובה ברורה, ונראה כי עיקר ההצלחה של פיירפוקס היא בזכות ההמלצות של משתמשים קבועים.

כיצד שמעת לראשונה על פיירפוקס?

כיצד שמעת לראשונה על פיירפוקס?

הסיבה המרכזית לשימוש בפיירפוקס בקרב המשתמשים בארץ הם הביצועים של הדפדפן, וככל הנראה רובם לא מודעים לאבטחה המוגברת של Mozilla Firefox בהשוואה לדפדפן אינטרנט אקספלורר.

הסיבה העיקרית לשימוש בפיירפוקס

הסיבה העיקרית לשימוש בפיירפוקס

כדי לדעת את מידת השימוש של משתתפי הסקר בהרחבות ובתוספות שונות לדפדפן, ניתן לראות כי רוב המשתמשים מכירים את היכולות של Firefox ואף התאימו את הדפדפן לצרכים שלהם. במידה ומשקללים את שלושת התשובות האחרות, ניתן להסיק מכך שקרוב למחצית מהמשתמשים אינם מודעים ליכולות אלו ומשתמשים בו ללא הוספת הרחבות אליו. הנתונים הכלליים מראים תוצאה דומה מאד לזו שהתקבלה מהמשתתפים מהארץ.

האם אתה משתמש בתוספות בדפדפן?

האם אתה משתמש בתוספות בדפדפן?

משתמשי Firefox בארץ מוטרדים מבעיות תאימות של חלק מהאתרים לדפדפן. בחו"ל המצב טוב יותר, אבל גם שם יש אנשים המוטרדים מבעיות דומות. כמו־כן, משתמשים רבים דיווחו כי הם אינם יכולים להשתמש בפיירפוקס במקום העבודה או הלימודים.

האם אתה משתמש בדפדפן נוסף?

האם אתה משתמש בדפדפן נוסף? אם כן, למה?

כששאלנו את המשתתפים אם הם עושים שימוש בדפדפן נוסף, מרביתם העידו שהם משתמשים גם באינטרנט אקספלורר, ככל הנראה כדי לגשת לאותם אתרים בעיתיים, ורק מיעוט מהם עושה שימוש בדפדפנים כגון Apple Safari, Google Chrome, Opera. נראה כי אותם משתמשים שומרים אמונים לפיירפוקס ומשתמשים בדפדפן חלופי רק כאשר יש בכך צורך ממשי.

מה הם הדפדפנים החלופיים בהם הנך משתמש?

מה הם הדפדפנים החלופיים בהם הנך משתמש?

במסגרת הסקר נאספו גם נתונים משאלות פתוחות אותן קשה יותר להרכיב לתוך גרפים צבעוניים. כל הנתונים הועברו לאנשים הרלונטיים, כולל תשובות בעברית שתורגמו לאנגלית כדי שיהיו קריאות גם לאנשים שאינם שולטים בשפה העברית. תודה לכל מי שהשתתף בסקר, ונשמח מאד אם תשתתפו גם בסקרים האחרים ובשאר הפעילויות שאנחנו מארגנים בארץ.

חג פסח שמח!

7 תגובות על הפוסט “תוצאות סקר משתמשי Firefox רבעוני

    • מדובר באנשים שנבחרו באקראי בפרק זמן מוגדר, ללא תלות במצב הסציו-אקונומי שלהם ובמיקום שלהם בארץ. לשימושים שלנו זה היה מדגם מספיק מייצג, אבל במידה ואתה מעוניין בנתונים מפולחים ומדוייקים יותר, ייתכן ותצטרך לעשות סקר משלך. :)

  1. לפי הנתונים שהצגת רק ב־15% ממי שקיבל את ההזמנה השתתף בסקר.

    נקודה נוספת: לא כל מי שמשתמש בדפדפן הוא זה שהתקין אותו. השדרוג הרבה יותר פשוט מתהליך ה"שפצור" ההתחלתי ויכול להיות שמשתמשים משתתפים בתוספים ולא מודעים למושג הזה (ליתר דיוק: הגרסה העברית מגיעה מראש עם תוסף של המילון העברי)

    מכיוון שחלק גדול שמע על הדפדפן "מחברים", בהחלט סביר שאצל חלק גדול אותם חברים הם גם אילו ששפצרו את הדפדפן.

    נקודה נוספת: אם הדפדפן עובד לשביעות רצונו של המשתמש והמשתמש לא יודע מהם "תוספים", זהו אולי דבר טוב. יש גם משתמשים שלא צריכים לסבך אותם.

    • צפריר – הייתי שמח לדעת מאיפה ידוע לך שרק 15% מהמוזמנים השתתפו בו, כי כלל לא הוצג נתון כזה.

      השדרוג הרבה יותר פשוט מתהליך ה"שפצור" ההתחלתי ויכול להיות שמשתמשים משתתפים בתוספים ולא מודעים למושג הזה (ליתר דיוק: הגרסה העברית מגיעה מראש עם תוסף של המילון העברי)

      לצערנו המילון העברי לא מגיע עם הגירסה העברית של פיירפוקס כברירת מחדל.

      אם הדפדפן עובד לשביעות רצונו של המשתמש והמשתמש לא יודע מהם "תוספים", זהו אולי דבר טוב. יש גם משתמשים שלא צריכים לסבך אותם.

      יכול להיות, אבל זו נקודה חלשה של הדפדפן. יצא לי להיתקל באנשים שרואים באינטרנט אקספלורר 7 כדפדפן טוב יותר מהסיבה שהוא כולל לשוניות בעוד פיירפוקס לא. איך זה קרה? פשוט, באינטרנט אקספלורר 7 (וגם 8) לא ניתן להסתיר את שורת הלשוניות, בעוד פיירפוקס נראה דומה לאינטרנט אקספלורר 6 כל עוד לא עושים שימוש בלשוניות. בגירסאות האחרונות של פיירפוקס הוגדר לו להיפתח כברירת מחדל עם שתי לשוניות פתוחות בשביל שאנשים יבינו שיש לשוניות בפיירפוקס, ובגירסה הבאה (3.5) יוגדר מצב דומה לזה של אינטרנט אקספלורר (שורת לשוניות מוצגת תמיד) כברירת מחדל.

  2. זה מה שהבנתי מהנתונים שלך:

    "סקר זה היה מדגמי והזמנה להשתתף בו הוצגה ל־10% מכלל המשתמשים בדף המבשר על עדכון הדפדפן.

    בסקר השתתפו 15,682 אנשים, מתוכם 204 אנשים מישראל שהיוו אחוז וחצי בקירוב מכלל המשתמשים."

    יכול להיות שלא הבנתי נכון.

    דרך אגב, תוכנה צריכה לעבוד. לא בהכרח לעבוד בצורה אופטימלית, אם זה מסבך את המשתמש.

  3. הזמנה לסקר הופיעה רק ל־10% מהאנשים שצפו בדף מסויים שמופיע אחרי השלמת העדכון ל־3.0.7, במשך זמן מוגדר מראש. מתוך ה־10% שצפו באותו דף בזמן המוגדר, 15,682 איש בכל העולם מילאו את הסקר ולחצו על כפתור השליחה בסופו, מתוכם 204 איש מתחומי הכתובות המזוהים כישראל.

  4. פינגבאק: שווה קריאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>